De zakelijke sferen

Bellen met een VOIP telefooncentrale is veel goedkoper

De term VOIP komt steeds vaker terug. Zowel particulieren als bedrijven kunnen hier gebruik van maken. Deze term staat voor voice over IP, een protocol om te kunnen bellen via het internet. Internetverbindingen zijn de laatste jaren natuurlijk alsmaar beter geworden. Veel internetbedrijven leveren naast internet dan tegenwoordig ook de mogelijkheid om te bellen via het internet. Het betreft dan een combinatie abonnement, waarbij mensen direct met elkaar kunnen bellen.

Bellen tegen veel lagere kosten

Dit vaak tegen aanzienlijk lagere kosten. Meestal kan ook dezelfde telefoon gebruikt worden, maar er zijn in sommige gevallen andere telefoon noodzakelijk. De kosten per minuut zijn vaak veel lager wanneer men op deze manier belt. Ook bellen naar het buitenland is een stuk voordeliger. Bedrijven die veel telefoneren hebben hier dan ook veel interesse in. Kosten verlagen is vaak interessant, zeker als het om honderden zo niet duizenden telefoontjes per dag gaat.

De paar cent per gesprek die dit kan schelen, kan op deze manier flink oplopen. Natuurlijk zijn er ook vele extra mogelijkheden wanneer een bedrijf kiest voor een telefooncentrale voip. Zo kan er bijvoorbeeld redelijk eenvoudig een telefooncentrale worden geïnstalleerd waar ook een menu kan worden geplaatst. Zo kunnen klanten direct en gemakkelijk kiezen uit een keuzemenu. Deze centrale is dan vaak vanaf een computer te beheren, wat het dus super gemakkelijk maakt om het beheer uit te laten voeren door een externe partij.

Enkele mogelijke nadelen van bellen via het internet

Bellen via het internet is tegenwoordig misschien wel de meest voordeliger manier om met elkaar te communiceren. Alhoewel de kosten natuurlijk lager kunnen zijn, kan het ook bepaalde nadelen met zich meebrengen. Wanneer er namelijk geen internet is, dan kan er ook niet gebeld worden. Nu gebeurd het natuurlijk maar heel sporadisch dat er internetstoringen zijn, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Sommige bedrijven kiezen ervoor om standaard een extra internetlijn te hebben, zodat er in geval van nood gemakkelijk geschakeld kan worden. Ook is het natuurlijk nog een optie om een reguliere telefoonlijn beschikbaar te houden voor dit soort noodgevallen.

Scroll To Top